Vad vi kan

BÖRJA FRÅN BÖRJAN

Content marketing är ett långsiktigt arbete som kräver engagemang. Det går till exempel inte att ”slänga in lite innehåll” vid behov. Så om du vill nå resultat med ditt arbete måste du börja från början. På Glory Days brukar vi dela in arbetet i tre delar: strategi, idé & planering och produktion.

Strategi

Strategin är högst nödvändig för din satsning på content marketing. Den fastställer bland annat hela syftet och idén med kommunikationen. Vid framtagandet av strategin besvaras frågorna om i vilka kanaler du ska kommunicera, varför du ska finnas i dessa kanaler, riktlinjer för vilken typ av innehåll som ska publiceras och vem du kommunicerar med.

Idé & planering

När strategin är lagd har vi riktlinjer för vilken typ av innehåll vi ska fokusera på. Nu är det dags att vara kreativ. Ju fler idéer desto större chans att hitta guldkorn. Vi planerar och strukturerar det kommande arbetet och tittar på vilka aktiviteter som ska göras under en viss period. Alltihop samlar vi i ett schema som visar vad vi ska göra och när det ska göras.

Produktion

Dags att ta kavla upp ärmarna. Hur produktionen ser ut beror på vad det är för innehåll vi kommit fram till tidigare i processen. På Glory Days behärskar vi de flesta format och kanaler – och det vi själva inte behärskar att producera lägger vi på vårt nätverk av experter.

VILKEN KANAL PASSAR DIG?

Det finns många kanaler för ditt innehåll. Olika kanaler har olika styrkor. Vilken eller vilka kanaler du bör jobba med kommer du fram till i strategin. Vi jobbar så kanaloberoende vi kan för att erbjuda kunderna så stora möjligheter som möjligt.

Kundmagasin

En svårslagen kanal om du vill ha ensamtid med din kund. I genomsnitt läser man ett kundmagasin i 25 minuter.

White papers

Att paketera och förklara något krångligt på ett lättbegripligt och konkret sätt är smart om du vill att målgruppen ska lyssna på dig. Och i sin tur dela ditt innehåll med andra.

Webbcontent

Pratar du bara om dig själv på din webbplats? Dags att tänka om. Inspirerande innehåll tilltalar både dina besökare och Google.

Design

Design är ingen typisk kanal för innehåll. Men det är något vi hjälper våra kunder med varje dag. Nya webbplatser, grafiska profiler, posters, inbjudningar. Ja, allt du kan tänka dig.

Trycksaker

Behöver du nya trycksaker? Vi har ett dotterbolag som heter PRINR – Tryckeri i Stockholm En helhetsleverantör som gärna hjälper dig med allt från papperstryck till profilkläder.

Nyhetsbrev

Använt på rätt sätt är nyhetsbrev en effektiv kanal som inte kostar skjortan. Låt inte SPAM-filter skrämma dig, men var noga med att inte skicka för ofta.

Native Advertising

Det bästa av köpta kanaler och bra innehåll. Native är en redaktionell annons på en yta som du betalar för.

Storytelling

Du har förmodligen någon gång själv upplevt hur en bra historia kan vara medryckande. Med rätt verktyg kan även du dra nytta av berättarteknik och berätta din historia på ett intressant och engagerande sätt.

Årsredovisningar

Allt kommunicerar. Även ditt företags årsredovisning. Det blir allt vanligare att passa på att utnyttja årsredovisningar som ett media att kommunicera genom.

SEO

De flesta köpprocesser börjar med en sökning på nätet. Man brukar till och med säga att Google är varje företags startsida. Vare sig du är aktiv på en global eller lokal marknad angår SEO dig.

Sociala medier

Vår tids största media. Självklart ska även du vara där – dina kunder är det sannolikt redan. Men hoppa inte över strategin, målen och uppföljningen.

Rörligt

Få medier kan förmedla en känsla som rörlig bild. Vare sig det är i storslagen form eller ett klipp på 15 sekunder gäller det att ha både en stark idé och bra produktion.

Internkommunikation

Hur kommunicerar du med dina anställda? Eller medlemmar? Engagerande innehåll är inte bara för kunder, det är även effektivt för att ena, inspirera och motivera personal.

Vill du veta hur vi kan hjälpa dig?

Hör av dig!

Pin It on Pinterest