Visit Värmland pres

Visit Värmland tar hjälp av Glory Days

Visit Värmland väljer att fortsätta sin satsning på content marketing och ett eget magasin – de kommande två åren tillsammans med kommunikationsbyrån Glory Days. Årets nummer av magasinet Värmland har just nått utdelningsställen runt om i landet.

Sedan tidigare har Glory Days en bred erfarenhet av destinationsmarknadsföring, med produktioner åt exempelvis Destination Gotland, Visit Blekinge och Västsvenska Turistrådet, samt det egna West Magazine som ges ut i Bohuslän varje sommar. Syftet med magasinet Värmland är att inspirera och locka till ett besök i det mångsidiga landskapet. Magasinet ska även fungera som ett viktigt komplement till Visit Värmlands digitala kanaler.

– Det är en ära att få arbeta med ett turistiskt mecka som Värmland och förädla Visit Värmlands temaområden natur, kultur, möten, evenemang och vinter på ett nytt sätt. Innehållsmässigt lyfter vi en inspirerande blandning av det traditionella och det nya Värmland, där stora besöks-mål möter mer oväntade och överraskande inslag, berättar Pål Johansson, produktionsledare och redaktör för magasinet Värmland.

Magasinet erbjuder en smakfull mix av intervjuer med värmländska profiler, nedslag hos driftiga entreprenörer och notiser om anläggningar, besöksmål och evenemang i hela länet. Allt presenterat med en välbalanserad layout och tilltalande bilder och illustrationer från lokala fotografer och konstnärer. Målgruppen är bred och tanken är att innehållet ska tilltala såväl sommar- som vinterbesökaren.

– Magasin Värmland är ett viktigt komplement till våra digitala satsningar med syfte att inspirera till besök i Värmland. Magasinet trycks i 30 000 exemplar varav 17 000 distribueras till utvalda aktörer i Västsverige och ytterligare cirka 10 000 exemplar beställs av privatpersoner och researrangörer löpande under året för leverans i brevlådan. Årets magasin är det femte i ordningen och det nya samarbetet med Glory Days har resulterat i en fantastiskt fin produkt som jag tror läsarna kommer få stor glädje av och som vi på Visit Värmland kommer visa upp med stolthet, säger Jonas Jacobsson, vd på Visit Värmland.

Magasin Värmland finns även att läsa digitalt på visitvarmland.se samt issuu.com.

Skriv en kommentar

Din e-post kommer inte bli publicerad.