AJ Produkter Hållbarhetsrapport

Med en gedigen hållbarhetsrapport kan företag enkelt och tilltalande kommunicera sitt viktiga arbete inom hållbar utveckling, både internt och externt. Rapporten blir en viktig del i att tydliggöra befintligt arbete samt företagets ambitionsnivå för framtiden.
AJ Produkter insåg tidigt vikten av en rapport som på ett snyggt och lättförståeligt kunde synliggöra deras hållbarhetsarbete.

“Vi upplever att rapporten är lättläst, snygg och tydlig. Den tas emot positivt både internt och externt och hjälper till att synliggöra vårt hållbarhetsarbete.”

Alicia Björklund, AJ Produkter

Om kunden
AJ Produkter grundades i Sverige 1975 och säljer via e-handel samt kundanpassade projekt produkter för kontor, skola, lager och industri. Alltifrån möbler, utrustning till inredningslösningar som ska hjälpa människor att må bra och få rätt ergonomiska förutsättningar på jobbet och i skolan.

Uppdrag
Hållbarhet är ett strategiskt fokusområde för AJ Produkter, som dagligen arbetar för ökad hållbarhet inom organisationen. Glory Days har sedan 2019 fått förtroendet att tillsammans med kunden ta fram deras Hållbarhetsrapport.
Rapporten ska på ett levande och lättillgängligt sätt kommunicera vilka miljö- och hållbarhetsinsatser som skett under året och ska fungera både för internt och externt bruk. Den ska fungera både för tryck och digitalt.

Produktion
Då rapporten produceras under ett ganska kort tidsintervall krävs ett agilt arbetssätt med en kärnarbetsgrupp som arbetar tätt ihop. Utmaningen ligger mycket i att låta rapporten ta plats och genomgående hitta teman som symboliserar varje kapitel samtidigt som den följer kundens grafiska manér. Noggrant korrektur är a och o inför tryck och små förändringar kan sek i sista stund.
Rapporten tas även fram i flera språkversioner så som engelska, norska och danska. Den digitala varianten görs interaktiv och skapar på så sätt en dynamik om den läses online.

Group 6

Så här blev den.