Amoi – att växa som startup

AMOI, en startup sprungen ur norska Bring med affärsidé att erbjuda hemkörning av råvaror, gåvor och mycket mer. Amoi erbjuder kvalitetsprodukter från lokala leverantörer och handlare direkt till dörren. Under det senaste året har AMOI fokuserat på att hitta den vinnande formulan för att nå rätt segment och sälja mer till en lägre kostnad – ett resa Glory Days har haft glädjen att få vara med på.

Uppdrag

Uppdraget som vi på Glory Days tog oss an var att utforska den mest effektiva kombinationen av tonalitet, format och distributionsstrategi för att påskynda tillväxt. Genom att ständigt skapa nya hypoteser, inom ett fastställt growth-drivet hypotesramverk, ville vi experimentera och anpassa marknadsföringen. Detta innefattade att noga övervaka och justera hypoteserna baserat på vad som visade sig fungera bäst i praktiken.

Lösning

För att uppnå AMOI:s mål skapade vi engagerande och visuellt tilltalande innehåll som framhäver olika USP:ar med såväl tjänsten som produkterna. Innehållet, optimerat för sociala medier och Google, A/B-testades kontinuerligt för att undersöka vilka insatser som stärkte varumärkesidentiteten och vilka som minskade kostnaden för försäljning.

Resultat

Efter ett års arbete med hypotesramverket observerades en betydande minskning av CPA (kostnad per köp) med 83,33%. Denna minskning understryker effektiviteten av AMOI:s growth-drivna insatser och bekräftar att deras marknadsföringsstrategier har varit framgångsrika i att närma sig företagets övergripande affärsmål. Genom att kontinuerligt analysera insatserna mot andra stöttande KPI:er kan vi också konstatera en ökning i varumärkesmedvetenhet och övergripande intresse.