Axelent X-Protect

Axelent är ledande inom säkerhetslösningar för industri och verkar på över 60 marknader världen över. När de bestämde sig för att utveckla ett system för påkörningsskydd var det med ambitionen förädla själva iden om vad ett påkörningsskydd kan vara. Resultatet är X-Protect. Med sin unikt modulära design revolutionerar systemet hela branchen.

Lösning

Inför lanseringen av X-Protect skapade vi en gedigen arsenal av rörlig media med olika funktioner som ger en stark närvaro i Axelents kanaler samtidigt som den attraherar, utbildar och engagerar målgruppen. Vi lät kampanjen drivas av en fantasieggande och visuellt stark idé: Tänk om produkterna var lika modulära som Lego?

Optimera storytelling och effekt

Herofilmen i kampanjen är 45 sekunder och kompletteras av en längre version som användes i kanaler där målgruppen kan antas ha längre uppmärksamhetsspann. För att optimera relationen mellan storytelling och effekt använde vi oss av traditionell berättarteknik eller traditional story arc i den långa filmen och den för sociala medier optimerade Emerging Story Arc i heroversionen.