Strategi och lösning
Med Beckers briefer på plats satte vi igång med kreativa workshops med målet att hitta rätt känsla och miljö för var och en av de tre olika trenderna och dess unika kulörpaletter. I ett nästa steg scoutade vi lämpliga locations, briefade målare, och satte igång med arbetet att sätta idéerna till verket. Under inspelningsdagarna arbetade stylist, fotograf och vårt eget filmteam tillsammans under ledning av produktionsledare för att ge liv åt vår vision om att skapa en färgsprakande upplevelse.
Resultat
Projektet resulterade i filmer och stillbilder för respektive kulörtrend, där vi lyckades fånga varje miljös unika uttryck genom såväl helhetsvyer som tightare utsnitt och före- och efterbilder. Utifrån materialet tog vi också fram anpassat material för annonsering och organiskt innehåll samt tillhörande copy. Som en förlängning av uppdraget stod vi på Glory Days även för distribution av materialet i Beckers kanaler genom annonsering i Meta. Lanseringen av Beckers kulörtrender 2024 under januari blev en riktig succé och har omdelats flitigt i sociala medier av såväl influencers som tunga namn i inredningsbranschen.