Beckers Kulörtrender

Varje år presenterar Beckers sina kulörtrender, där tre utvalda paletter bär med sig sin egen unika berättelse om vår värld, våra drömmar och vad vi längtar efter just nu. För tredje året i rad har vi på Glory Days fått i uppdrag att tolka Beckers visioner och förvandla dem till levande konstverk – från idéfyllda moodboards till färgsprakande bilder och filmer.

Strategi och lösning
Med Beckers briefer på plats satte vi igång med kreativa workshops med målet att hitta rätt känsla och miljö för var och en av de tre olika trenderna och dess unika kulörpaletter. I ett nästa steg scoutade vi lämpliga locations, briefade målare, och satte igång med arbetet att sätta idéerna till verket. Under inspelningsdagarna arbetade stylist, fotograf och vårt eget filmteam tillsammans under ledning av produktionsledare för att ge liv åt vår vision om att skapa en färgsprakande upplevelse.

Resultat
Projektet resulterade i filmer och stillbilder för respektive kulörtrend, där vi lyckades fånga varje miljös unika uttryck genom såväl helhetsvyer som tightare utsnitt och före- och efterbilder. Utifrån materialet tog vi också fram anpassat material för annonsering och organiskt innehåll samt tillhörande copy. Som en förlängning av uppdraget stod vi på Glory Days även för distribution av materialet i Beckers kanaler genom annonsering i Meta. Lanseringen av Beckers kulörtrender 2024 under januari blev en riktig succé och har omdelats flitigt i sociala medier av såväl influencers som tunga namn i inredningsbranschen.

230904_Beckers_Dag3_10574_LEV_LR
230831_Beckers_Dag2_10368_LEV_LR
230829_Beckers_Dag1_10199_LEV_LR