Lösning
Den kreativa lösningen landade i ett antal Reels-filmer där vi får följa dansare som springer, hoppar och dansar sig genom Göteborgs gator. Och för att kunna ta en liknande upplevelse ännu närmare konsumenterna utvecklades Snapchat-spelet Bounce Blast. I spelet kan du se hur skorna sitter på fötterna och uppleva världen på ett nytt och roligt sätt. Utmaningen i spelet går ut på att kunna röra sig så snabbt som möjligt och samla poäng genom att ”blasta” hinder på vägen i en augmented reality-värld.
Kampanjen Release Your Bounce gick live i augusti 2021 i sociala medier, hemsida, nyhetsbrev och butik.
Release Your Bounce-kampanjen är framtagen av Stadium och Glory Days i samarbete med DVA, som utvecklat AR-spelet för Snapchat.
Resultat efter två veckor
- Den generella speltiden på Snapchat var 75 sekunder (benchmark är 15-25 sekunder)
- 1,2 år spenderades totalt med att interagera med spelet.
- +4.5 miljoner visningar av Snapchat-spelet.
- Linsen hade ett väldigt högt engagemang med +60 000 delningar.
- Flest visningar och delningar kom från 21-24-åringar, vilket också var målgruppen.
- 33% av Stadiums ASICS-produkter såldes slut under kampanjens första två veckor.