Lösning
Vi kände snabbt att vi behövde skapa en kampanj som både väckte känslor och på ett subtilt sätt visade höstens skokollektion. Vi valde att producera en minidokumentär om Sabina utanför rampljuset, där vi inte brukar få se henne. Genom tre avsnitt får vi följa Sabina genom hennes musikhistoria, var hon hittar sin inspiration och hur hon balanserar sitt artisteri med sitt privatliv. Vi ville att målgruppen skulle få upptäcka vem Sabina är när rampljuset har slocknat. Låta dem komma under skinnet på människan snarare än artisten. The Real Sabina Ddumba.
Samtidigt som vi levererade en story av värde för tittaren knöt vi an till kundens intresse för skor. På så sätt lyfte vi varumärket Scorett till något mer än bara dess produkter – en leverantör av imagebyggande och relevant content som är av värde för dess målgrupp.
Resultat
Kampanjen distribuerades i Scoretts egna kanaler, som Instagram, Facebook, webbplats, magasinet Walk samt i butik. Men också i form av en reklamspot på TV4 och i flera playkanaler. Totalt fick kampanjen hela 4 915 000 visningar genom de olika kanalerna.