Scorett

Skokedjan Scorett valde 2017 att fortsätta sin satsning på content marketing tillsammans med Glory Days. Förutom strategiarbete innebar uppdraget att vidareutveckla företagets kundmagasin WALK samt producera filmer för Scoretts egna varumärken och koncept. Relevant och intressant innehåll som visar vad företaget står för och som bygger relationen med kunderna.  

Lösning

I kundmagasinet WALK lades en stor vikt vid det visuella, med en luftig, modern layout och tilltalande bilder. Textinnehållet hölls kärnfullt och inspirerande om trender, historiska tillbakablickar, hållbarhet och olika varumärken. 

Först ut inom rörligt var en serie för varumärket Legend, som porträtterade människor som gått sin egen väg och vågat sticka ut. Dessa filmer har följts av ett flertal andra produktioner, bland annat för Scoretts koncept Sneakers Corner samt varumärkena Novita Man och Canada Snow. 

Resultat

Magasinet distribuerades via kedjans samtliga 80 butiker runt om i Sverige, där den blivit ett uppskattat inslag och källa till inspiration. Filmerna har både använts i Scoretts egna kanaler, på skärmar i butikerna samt som TV-reklam.