Oaxen

Tidning åt Oaxen Krog & Slip

En av Sveriges främsta krogar, Oaxen Krog & Slip, satsar på content marketing genom den egna tidningen Oaxenbladet. För produktion och form står vi på Glory Days, som härmed fortsätter vår resa inom Hotell och Restaurang. Vi vill jobba med kunder som inspirerar oss och är enormt stolta över detta ärofyllda samarbete med Oaxen Krog & Slip.

Oaxen Krog & Slip ligger på Djurgården i Stockholm. Verksamheten består av två restauranger – den tvåstjärniga restaurangen Oaxen Krog och den nordiska bistron Slipen – samt Klubbrummet för privata middagar eller möten och hotellfartyget Prince van Orangiën. Syftet med tidningen är att förstärka och fördjupa upplevelsen som gästen får på plats. Läsaren ges en inblick i stjärnkrogens verksamhet genom intresseväckande personporträtt, inspirerande matreportage och spännande historieberättelser från starten ute på ön Oaxen till nuvarande läge vid Djurgårdsvarvet. Hela innehållet genomsyras av Oaxen Krog & Slips filosofi gällande råvaror, miljö och hållbarhet in i minsta detalj.

– Oaxen Krog & Slip arbetar utifrån en egen matfilosofi som har utvecklats under 20 års tid sedan starten på ön Oaxen i Stockholms södra skärgård: nordiskt, hållbart och egensinnigt med genuina smaker baserade på ekologiska råvaror från närområdet – mitt i staden men ändå nära naturen. Vi vet att det finns ett stort intresse för att få veta mer om vår historia, platsen där vi verkar, vår matkonst och olika detaljer i vår inredning. En egen tidning är ett sätt att möta det intresset och berätta mer om vilka vi är, säger Agneta Green, vd på Oaxen Krog & Slip.  

Oaxen Krog & Slip är bland de bästa i landet på det de gör, det behöver de inte kommunicera eller slå sig för bröstet över. Antingen vet man det redan eller så finns det att läsa i den lilla röda boken Guide Michelin. Deras främsta syfte med marknadsföringen är istället att förstärka upplevelsen, bygga relationen med sina gäster och cementera varumärket som de byggt upp under lång tid. Tidningen är ett utmärkt verktyg att göra detta på ett ödmjukt, tillbakalutat och inspirerande sätt.

Formgivningen har varit en central och viktig del i produktionen. Ett uppdrag som vår art director Love navigerat med stabil hand.  

Första numret av Oaxenbladet gavs ut den 18 januari.

Oaxen

3 kommentarer

  • Ann skriver:

    One wonders what on earth inspired you to write in English when you do not have any members of your community who can proof read. Really. Two subject – verb agreement errors on the first page? The first one in the second sentence…. This is going to be painful but love for the restaurant gives me the courage and patience to read on.

    • Oscar Johansson skriver:

      Hej Ann,

      Tack för din kommentar! All kritik, positiv som negativ är alltid bra att få för att kunna utvecklas och leverera ännu bättre produkter för våra kunder. Gällande språket och översättningen, så är detta ingenting vi gör inhouse utan lägger ut på en välrenommerad översättningsbyrå som vi använder med jämna mellanrum och som vi så här långt är väldigt nöjda med. Självklart är det dock alltid vi som är ytterst ansvarig mot kund. Det fel du belyser i din kommentar är högst olycklig och jag hoppas att det även är den enda språkförbristning i denna tidning, som vi och kund (Oaxen) annars är väldigt nöjda med. Och det hoppas jag att du också är efter att ha läst hela tidningen! Tveka inte på att höra av dig ifall du har några fler frågor, funderingar eller kommentarer!

      Med vänliga hälsningar,
      Oscar, Projektledare för Oaxen-bladet

    • Eddie skriver:

      That really capetrus the spirit of it. Thanks for posting.

Skriv en kommentar

Din e-post kommer inte bli publicerad.