Webbanalys

Varför webbanalys är viktigt för dig

Att synas i sociala medier, dela viktig information via nyhetsbrev, förmedla en känsla med rörligt innehåll eller skapa mervärde genom ett kundmagasin – ja, det är bara några av grejerna vi kan hjälpa dig med. Men vilka kanaler passar just ditt företag? Hur presterar dessa och hur kan innehållet och kanalerna optimeras för att få ut maximalt resultat?

Webbanalys är arbetet där vi börjar förstå digitala beteenden genom att tolka och analysera data som vi samlat in. Vi kan då mäta vilken typ av innehåll som presterar bäst beroende på vem vi försöker möta, men också vilka kanaler som ett visst innehåll lämpar sig bäst för. Med data som vi samlar in kan vi både mäta resultat och omdefiniera målgrupper, och optimera kanaler och innehåll.

Hur vi kan hjälpa ditt företag

Vi börjar alltid med att göra en grundlig analys av hur webbplatsen och olika kanaler presterar idag. Om det inte finns någon spårning uppsatt på sajten så hjälper vi dig att på bästa sätt att komma igång med spårning och webbanalys.

Därefter, med analys och uppföljning, hjälper vi dig att välja rätt kanaler för att distribuera innehållet för att optimera resultat.

Vill du veta mer?

Kontakta oss så diskuterar vi hur kan hjälpa dig och ditt företag.