Content Marketing Institute’s grundare Joe Pulizzi har nydligen skrivit en bok som handlar om tillvägagångssätt för episk Content Marketing. Här ger han handfasta råd om hur du som företag eller organisation gör för att stärka ditt innehåll ytterligare. Samt även skapa en bättre relation till målgruppen. Han beskriver också hur viktigt det är att innehållet håller en hög standard då det är lättare för mottagaren att uppmärksamma och sprida det vidare.
I blogginlägget han skrev i förra veckan tar han upp sex stycken nyckelprinciper för träffsäker innehållsmarknadsföring. Det är en sneak-peak på vad som finns i boken. I inlägget visar han även en berörande film med Chipotle som avsändare för att påvisa vilken ställning de tar i dagens producering av mat. Syftet är att visa att som företag eller organisation kan det ibland vara viktigt att visa vilken ställning de tar i vissa avseenden. För att än en gång, stärka sitt varumärke och även få en starkare relation till sin målgrupp.
Här är filmen som fått stor viral spridning.