En av Glory Days äldsta kunder är den framgångsrika och personliga klädkedjan Pondus. Vi har de senaste sju åren fungerat som deras externa marknadsenhet där vi ansvarar för allt innehåll i samtliga kanaler. För Pondus lever vi som vi lär vad gäller content marketing. Vi har ett noggrant och väl fungerande ekosystem av innehåll, vilket ger en mycket kostnadseffektiv och sammanhängande kommunikation.
Bruset i modevärlden är enormt och de flesta (inte alla) varumärkena följer varandra i känsla och uttryck. Pondus har i stor utsträckning valt att göra sina egna tolkningar av uttryck och looks för att det ska bli mer inspirerande och ”Pondusifierat” alltifrån ideal till sättet att klä sig.
Pondus egna magasin
Det stora återkommande navet innehållsmässigt är Pondus Magazine, ett magasin fyllt med mode, artiklar, reportage och annat skoj som skickas ut till Pondus högst rankade kunder. Rankingen baseras på köpfrekvens och omsättning. Vårens magasin nådde den 23 april totalt 9 000 brevlådor, paketerat med ett trevligt följebrev där man med en liten hälsning dels välkomnar kunderna till butikerna men dessutom lockar med ett antal exklusiva erbjudanden.
Pondus saluför idag cirka femtio olika varumärken i sina butiker och kan på så vis bibehålla sin unika bredd och variation av plagg för vardagens alla behov. Exempel på varumärken är GANT, Ralph Lauren, A Part of the Art, Morris med flera. Leverantörerna ges möjlighet att stötta contentproduktionen rent ekonomiskt och får i utbyte närvaro i flera av kanalerna. Sammanfattningsvis kan man säga att Pondus kunder återkommande får relevant och inspirerande mode i sina flöden, detta delvis finansierat av deras leverantörer som i sin tur får synlighet och säljer fler produkter. En ganska bra kombination!
Eftersom giltighetsdatumet på följebrevet i magasinet fortfarande gäller finns ingen summering av vårens konvertering. Men höstens utskick till 13 000 hushåll genererade fantastiska 542 fysiskt inlämnade kuponger direkt relaterade till sälj! Win, win och win.
Här kan du läsa vårens fina magasin, är du nyfiken på fler detaljer i processen kontakta oss så berättar vi mer.
Skriv en kommentar