Butikskedjan Lagerhaus har funnits i 20 år, och har sedan ett par år tillbaka använt content marketing som en del i sin marknadsföring. Nyligen inleddes ett samarbete med contentbyrån Glory Days.
Lagerhaus arbetar redan aktivt med content, både inhouse och med byrå. Tidigare producerades ett inspirationsmagasin, men idag ligger stort fokus på digitala kanaler.
– Vi vill skapa intresse för våra produkter genom att visa dem i rätt sammanhang. Tillsammans med Glory Days vill vi bli ännu bättre på att bjuda våra kunder på intressant och användbart innehåll, säger Maria Engman, tillförordnad marknadschef på Lagerhaus.
Att Lagerhaus satsar digitalt syns inte minst på Instagram där de har 160 000 följare och stort engagemang på varje inlägg. Målet med att jobba med engagerande innehåll är att öka försäljningen. Denna kunskap tar Lagerhaus med sig till andra digitala kanaler med syfte att driva trafik till e-handeln.
– Vårt primära uppdrag är att producera innehåll till Lagerhaus inspirationswebb, men det finns fördelar med att detta innehåll planeras och produceras parallellt med Lagerhaus övriga kanaler, säger Oscar Johansson, projektledare och VD på Glory Days.
Vad är syftet med att ha innehåll på webben?
– Att inspirera och engagera. Det faller sig naturligt när man säljer produkter inom det segment som Lagerhaus gör. En allt större del av deras affär sker dessutom i egen webshop och då är det ett måste att ha content på sidan för att aggregera trafik och påverka konverteringen. Inte minst SEO-biten är viktig att ha i åtanke, säger Johansson.
På frågan varför valet av byrå föll på Glory Days svarar Maria Engman:
– För oss är det viktigt med en passionerad partner med stort glöd och intresse för oss som kund och för content marketing. Vi värnar om en nära relation. Att Glory Days finns på plats i Göteborg där vårt huvudkontor ligger är också ett stort plus.
Besök Lagerhaus inspirationssida
För mer information:
Glory Days Media
Oscar Johansson
Tel: 0702-02 36 67
E-post: oscar@glorydays.se
Lagerhaus
Maria Engman (Interim Marketing Manager)
Tel: 0701-98 18 36
E-post: maria.engman@axstores.se


