Sverige är fullt av vinterhjältar. Eldsjälar som outtröttligt arbetar för att så många som möjligt ska kunna åka skidor och uppfylla sina drömmar. För att hylla dessa människor har Ford tillsammans med Frida Karlsson instiftat ett stipendium.
Vad krävs egentligen för att nå toppen? Eller kanske snarare, vilka krävs? Vi vet att bakom varje längdproffs finns människor som ger oändligt av sin tid och kraft för att bana vägen till framgången. De som har skjutsat och hämtat. Peppat och preppat. Vallat skidor. De som, trots kylan, stått utomhus och stöttat under varje tävling. Alla dessa tränare, funktionärer, föräldrar, volontärer och med flera vill Ford och Frida Karlsson hylla med kampanjen ”Vem är din vinterhjälte?”.
Det finns vinterhjältar överallt som i det tysta verkar och gör stordåd och därför är det extra roligt att få lyfta dem i denna kampanj tillsammans med Frida Karlsson, säger Christoffer Strömberg, PR- och Kommunikationsansvarig på Ford Sverige.
Med start i december och fram till 15 mars tar Ford emot nomineringar till stipendiet. Vinnaren kommer att hedras med utmärkelsen Årets Vinterhjälte, och den klubb som vinnaren tillhör får ett stipendium.
I kampanjfilmen, som producerats av Glory Days, lyfter Frida Karlsson fram sin mamma Mia Karlsson. Mia har under Fridas alla år ställt upp i vått och torrt för henne. Mia har genom sitt engagemang, som bland annat ordförande och ungdomstränare, i Sollefteå Skidor IF inte bara bidragit till klubben, utan även till sporten och föreningslivet i stort.
Jag har lagt ner många timmar ideell tid kring våra tre barn; som tränare, lagledare eller andra funktioner i olika föreningar. Varje nedlagd timme är en investerad timme i många ungdomars fortsatta utveckling och värda sin vikt i guld. Det är en förmån att få vara runt idrottande ungdomar, och följa deras utveckling och resa i livet – oavsett om det är mot ett föräldraskap, en läkarkarriär, en fortsatt ledarkarriär eller en karriär som elitidrottare. säger Mia Karlsson.
Daniel Roos, Account Director på Glory Days tillägger:
En del projekt har det där lilla extra, det berör lite mer. Därför känns det väldigt kul att få vara med och bidra på ett hörn i denna kampanj med Ford och Frida Karlsson för föreningslivet.
Länk till filmen: https://youtu.be/HGTHz0p6Xks
Arbetsgrupp
Ford
Kenneth Holmgren, Marknadschef
Christoffer Strömberg, PR- och Kommunikationsansvarig
Caroline Hellström, Kommunikationsansvarig personbilar
Therese Cleve, Event och marknadskoordinator
Kristofer Lidström, Webbansvarig
Glory Days
Daniel Roos, Account Director
Mårthen Bergman, Producer
Leo Raa, Photographer
Erik Carls, Editor
Johannes Stenson, Creative
Mimmi Kloow, Copywriter
Hedin Motor Company är bolagsnamnet för Ford Sverige och är importör av Ford-produkter i Sverige. Ford säljer person- och transportbilar samt reservdelar genom fem huvudåterförsäljare uppdelade på 76 försäljningsställen. Ford strävar efter att ta en ledande position i Sverige för såväl marknadsandelar för person- och transportbilar som hållbarhet, innovation och elektrifiering. På huvudkontoret i Stockholm arbetar ca 45 anställda. Mer information på ford.se.
Ford Motor Company är ett globalt företag med huvudkontor i Dearborn, Michigan. Företaget designar, tillverkar, marknadsför och erbjuder service för Fords bilar, lastbilar, SUV:ar, elektriska fordon och Lincolns lyxfordon. Företaget strävar efter ledande positioner inom elektrifiering, autonoma fordon och mobilitetslösningar. Ford har cirka 188 000 anställda världen över. För mer information om Ford, bolagets produkter och Ford Motor Credit Company, vänligen besök www.corporate.ford.com.