Kronans Apotek genomförde under försommaren en pitch för att hitta en samarbetspartner för sina sociala medier. Valet föll på contentbyrån Glory Days. Uppdraget innefattar både strategi och produktion.
Kronans Apotek sökte en leverantör som jobbar både med övergripande strategi och projektledning, men även planering, produktion och rapportering. Projektledare hos Glory Days och framgent ansvarig för Kronans Apotek, Anna Thelning, säger så här om processen:
– Kronans Apotek kunde väldigt tydligt specificera vad det var de var på jakt efter och vad de såg som värdefullt hos en samarbetspartner. Detta är en typ av uppdrag vi har erfarenhet av och känner oss trygga i. Vi lyckades även förmedla hur vi skulle bidra med utveckling och hur det praktiska samarbetet med Kronans Apoteks fantastiska inhouseteam skulle fungera i praktiken.
Uppdraget innefattar Instagram, Facebook och TikTok. Arbetet påbörjas den 1 oktober men strategiarbetet påbörjades redan i augusti.
– Teamet på Glory Days har känts engagerade och lyhörda sedan vi träffades för första gången. Då var det särskilt deras tydliga arbetsmodell som tilltalade oss, där optimering utifrån hypoteser har ett stort fokus för att säkerställa att vi gör rätt saker, säger Jennifer Kovacs, Head of Digital Activation på Kronans Apotek och fortsätter:
– Nu när vi lärt känna teamet ännu bättre har vi även fått se prov på deras expertis och känner oss trygga i att vi tillsammans kommer att stärka Kronans Apoteks närvaro på sociala medier.
Att uppdraget spänner över flera områden och kompetenser är någon som passar Glory Days som handen i handsken.
– I och med sammanslagningen mellan Kronans Apotek och Apoteksgruppen är företaget i en väldigt spännande expansionsfas just nu. Att vi får vara en del av denna resa och arbeta med att förstärka deras närvaro i sociala medier känns jättekul. Det är i just sådana här uppdrag som vi på Glory Days kommer till vår fulla prakt; från strategi och planering till produktion och distribution, säger Anna Thelning.
Arbetsgruppen på Glory Days består av:
Anna Thelning, Projektledare; Oscar Johansson, Kundansvarig & Content Strateg; Frida Setterberg, Art Director; Moa Strand, Head of Growth; Emmy Hedman, Content writer; Pauline Wikman, Digital Content Designer.