Ford väljer Glory Days

Ford väljer Glory Days för sociala medier-uppdrag

Under hösten har Ford och Glory Days inlett ett samarbete gällande sociala medier. Uppdraget omfattar kreativ och strategisk innehållsproduktion för Fords marknad i Sverige. I oktober lanserades det första konceptet – Proffs emellan.

Strax innan sommaren gick Ford ut i en upphandling för att hitta en partner för produktion av innehåll till framför allt sociala medier. Valet föll på Glory Days och samarbetet startades upp direkt efter semesterperioden.

– Vi är mycket glada att ha hittat Glory Days, redan från första stund kändes det som att vi tänkte lika och direkt kunde enas om en gemensam målbild. Vårt samarbete genomsyras av enkelhet, kreativitet och med stort fokus på ”speed” säger Kenneth Holmgren, marknadschef på Ford Sverige.

Glory Days kommer att ta fram innehåll för Fords digitala kanaler – med fokus på sociala medier. Contentbyrån kommer att arbeta med kommunikation mot både B2B och B2C. Det första konceptet, Proffs emellan, hade premiär i oktober. Det är en rörlig kommunikationsidé som lyfter fram Fords utbud inom transportbilar. Genom Proffs emellan vill Ford väcka nyfikenhet, intresse och skapa en starkare ”vi-känsla”. Detta för att fortsätta stärka varumärket Ford bland professionella doers i Sverige.

– Väldigt roligt för Glory Days att få arbeta tillsammans med Ford. Bilbranschen är inne i en spännande transformation där Ford har många intressanta och viktiga historier att nå ut med. Att få vara med att bidra till att utveckla innehåll för att inspirera och informera Fords kunder är en utmaning som vi ser framemot mycket, säger Daniel Roos, Account Director på Glory Days.

Se Proffs emellan här.

Arbetsgrupp

Ford
Kenneth Holmgren, Marknadschef
Christoffer Strömberg, PR- och Kommunikationsansvarig
Camilla Blixt, Kommunikationsansvarig transportbilar
Caroline Hellström, Kommunikationsansvarig personbilar
Therese Cleve, Event och marknadskoordinator
Kristofer Lidström, Webbansvarig

Glory Days
Daniel Roos, Account Director
Andreas Paulsen, Head of Video Production
Johannes Stenson, Motion Editor
Mimmi Kloow, Copywriter
Erik Lindahl, Art Director
Alexandra Dejmendal Haglund, Production Manager
Johan Börjesson, Creative Director

Hedin Motor Company är bolagsnamnet för Ford Sverige och är importör av Ford-produkter i Sverige. Ford säljer person- och transportbilar samt reservdelar genom fem huvudåterförsäljare uppdelade på 76 försäljningsställen. Ford strävar efter att ta en ledande position i Sverige för såväl marknadsandelar för person- och transportbilar som hållbarhet, innovation och elektrifiering. På huvudkontoret i Stockholm arbetar ca 45 anställda. Mer information på www.ford.se.

Ford Motor Company är ett globalt företag med huvudkontor i Dearborn, Michigan. Företaget designar, tillverkar, marknadsför och erbjuder service för Fords bilar, lastbilar, SUV:ar, elektriska fordon och Lincolns lyxfordon. Företaget strävar efter ledande positioner inom elektrifiering, autonoma fordon och mobilitetslösningar. Ford har cirka 188 000 anställda världen över. För mer information om Ford, bolagets produkter och Ford Motor Credit Company, vänligen besök www.corporate.ford.com.