Färg som inspirerar

En kampanj där Beckers kulörtrender förvandlades till levande konstverk – från moodboards till färgsprakande bilder och filmer.

Kund
Uppdrag
KonceptRörligtSociala medier
3

olika trendfamiljer

Årets kulörer bestod av tre olika paletter.

Från vision till idé

Varje år presenterar Beckers sina kulörtrender, där tre utvalda paletter bär med sig sin egen berättelse om vår värld, våra drömmar och vad vi längtar efter just nu. För tredje året i rad fick vi på Glory Days uppdraget att tolka visionerna och göra dem levande. Med Beckers brief som utgångspunkt satte vi igång med kreativa workshops för att hitta rätt känsla och miljö för varje kulörpalett. Vi scoutade locations, briefade målare och förvandlade idéer till verklighet med hjälp av ett dedikerat team av stylist, fotograf och filmare.

En succé på sociala medier

 Projektet resulterade i ett omfattande innehållspaket: filmer, stillbilder, före- och efterbilder samt anpassat material för annonsering, sociala medier och organiskt innehåll. Vi ansvarade även för distributionen via Beckers egna kanaler med annonsering på Meta. Lanseringen av Kulörtrender 2024 blev en succé och spreds flitigt av både influencers och profiler inom inredningsbranschen.