Hösten 2011 kom det första numret av Stayhard Magazine ut. I och med höstens nummer firar e-handelsföretaget Stayhards egna kundmagasin fem år och firar detta genom att pryda omslaget med World Cup-aktuella Henrik Lundqvist.
Magasinet är det fjortonde i ordningen och bjuder på 128 sidor läsning. Stayhards försäljning- och marknadschef Martin Lindegaard tycker det är ett värdigt jubileumsnummer som släpps på söndag:
– Henrik Lundqvist är på många sätt den perfekta mannen för detta omslag. Samtidigt som vi släpper magasinet spelar han World Cup för Sverige och han är en inspiration för många inom såväl sport som mode, säger Lindegaard.
Intervjun med hockey- och stilikonen Henrik Lundqvist gjordes i samarbete med underklädesmärket Bread & Boxers där Lundqvist även är delägare. Bilderna till reportaget och intervju gjordes i Göteborg i somras. I reportaget syns även kläder från förutom Bread & Boxers bl.a. Filippa K, Tiger of Sweden och Calvin Klein.
Då som nu är det content-byrån Glory Days som producerar magasinet. Deras vd tillika projektledare Oscar Johansson har varit med på hela Stayhard-resan.
– Magasinet har utvecklats löpande och vi har alltid haft läsarens intressen i fokus. Modedelarna har utvecklats betydligt och övrigt innehåll har också justerat. Men tittar man på första numret och det senaste så känner läsaren fortfarande igen sig, påpekar Oscar.
Att utgå från målgruppens intressen och vad de vill läsa om har varit prioriterat från start. Magasinet innehåller mycket mode och artiklar om kläder och stil, men även reportage om musik, film, resor och mycket annat som unga män vill läsa om.
– Genom att satsa på bra innehåll har vi också lyckats att få läsarna att spendera mycket tid med magasinet och gärna visa det för vänner och bekanta. Enligt senaste läsarundersökningen ligger lästiden på strax under 30 minuter och nästa sju av tio har visat det för en person i sitt umgänge, säger Johansson.
I samma läsarundersökning uppger hela 65,18 % att de har handlat på Stayhard efter att de läst magasinet.
– I en bransch där konvertering är A och O så är det självklart viktigt att magasinet gör att läsarna besöker sajten och i slutändan handlar. Det har också varit fokus från start och något som vi hela tiden utvecklar, sammanfattar Martin.
I magasinet finns tydliga, men inte skrikiga, call-to-actions att besöka Stayhards webbplats, antingen till shopen eller till Stayhard inspirationsdel ”Stylefeed” där magasinet kompletteras med fler artiklar och bonusmaterial.
När man handlar på Stayhard.se ingår Stayhard Magazine från och med söndagen den 25 september.
Skriv en kommentar