Tre är det magiska numret sägs det ju som bekant. Det är då kanske inte så konstigt att vi är lite extra stolta över vår tredje upplaga av turistmagasinet Värmland, som vi producerar på uppdrag av Visit Värmland.
Årets magasin, Värmland 2019, trycks i vanlig ordning i en svensk och en engelsk version och bjuder dessutom på några nyheter jämfört med tidigare år. Layouten har blivit luftigare, bilderna krispigare och det bestrukna pappret från föregående nummer har ersatts med ett obestruket som harmonierar fint med det redaktionella innehållet.
Vad gäller just den redaktionella delen så är det som sig bör noga förankrat i Visit Värmlands fokusområden och målgrupper. Vi har skapat ett innehåll som är såväl relevant och intressant som engagerande för läsaren. Här blandas intresseväckande personporträtt av värmländska profiler med en smakfull mix av längre och kortare artiklar om landskapets utbud av natur, kultur, mat, aktiviteter och nöjen. Content som ger ett smakprov av det Värmland står för och har att erbjuda besökaren, och som i förlängningen lockar till en vilja att veta mer och framtida besök. Allt det som vi tycker att ett bra turistmagasin ska innehålla. Content marketing i en välsvarvad turistkostym om man så vill.
Det blir även tredje gången gillt för magasinet i Publishingpriset, den oberoende tävlingen som varje år prisar Sveriges bästa redaktionella kommunikation i film, print och webb. Magasinet har de två senaste åren nominerats till en av landets bästa rese- och besöksguider och vi håller givetvis tummarna för en ny topplacering även i år. Nomineringarna presenteras i september och galan går av stapeln i november i år.
Skriv en kommentar