Hur når man egentligen fram till dagens unga? Du vet, de där som lever sina liv bakom skärmarna, som använder oförklarliga slangord och emojis och som skiljer sig så mycket från oss ”gamlingar”. Personer som, om de inte redan är det, kommer att vara helt avgörande för din egen verksamhet inom några år.
I höstas kontaktades vi på Glory Days av Kommunförbundet Kalmar Län. De arbetade med satsningen UngNytt, en startsida på kommunernas skoldatorer, och behövde hjälp att nå fram till högstadie- och gymnasieelever. Hur skulle de tänka, skriva och presentera sitt innehåll för att väcka intresse hos den unga målgruppen?
Vi på Glory Days tackade för förtroendet och tog oss hängivet an uppgiften. Spaltmeter av studier, rapporter och undersökningar luslästes och vår kunskap om generationerna Z och Alpha växte. Resultatet kokades ned och mixades med våra befintliga insikter och erfarenheter om den unga målgruppen.
Allt mynnade ut i en tvåtimmars föreläsning som bjöd på en djupdykning i målgruppens egenskaper, vanor och beteende. Men även en lång rad handfasta tips på vad du bör tänka på för att fånga deras intresse och lyckas med din kommunikation. Tips och analyser blandades med nyttiga övningar att göra internt inom arbetsgruppen.
Är du och ditt företag nyfikna på föreläsningen och hur ni når den unga målgruppen? Kontakta oss så berättar vi mer!