Syftet med magasinet var att inspirera och visa på det breda utbudet. Men också att ge läsaren en tydligare bild av vilka upplevelse.com är, vad de står för och vilka personerna bakom företaget är.
Vårt uppdrag var att ta fram ett helhetskoncept för magasinet – och att producera det från ax till rykande färsk limpa. Vi tog fram en titel med företagets utbud, målgrupp och kärnvärderingar i fokus. Så med orden: upplevelser, njutning, nöje och adrenalin spikades magasinstiteln U.N.N.A – en titel som också uppmanar läsaren till att unna sig en upplevelse. Vi jobbade även fram den grafiska formen och layouten som skulle harmonisera med webbplatsen (som lanserades under samma period). För att uppfylla hela syftet med magasinet laddade vi det med intressant innehåll som sträckte sig från snack om rädslor med Carina Berg, via middag i beckmörker och vinprovningens ABC, till vikten av avslappning.
Magasinet distribueras dels till betalande kunder i Stockholm, Göteborg och Malmö samt med Elle. Utgivningsdatum var den 22 november.
Skriv en kommentar