En kväll fullspäckad med vinterinspiration. Det bjöd Stadium och Peak Performance på under Stadium Winter Session, tillsammans med profiler som Niklas Ekstedt och Henrik Windstedt. Allt förpackat i en timmes långt program som streamades via Facebook.
I söndags kväll anordnade Stadium tillsammans med Peak Performance en digital vinterkväll från ett snötäckt Åre. Programmet var proppfullt med tips och härlig inspiration för att ta sig ann de svenska fjällen eller skidbacken runt hörnet. Genom den digitala inspirationskvällen vill Stadium och Peak Performance uppmuntra till ett aktivt liv och visa vad man som både nybörjare och erfaren skidåkare kan hitta på i snön.
Intresset för att aktivera sig utomhus oavsett säsong och väder har verkligen ökat det senaste året och då har det här digitala programformatet, tillgängligt för alla överallt, blivit en fantastisk möjliggörare för att inspirera fler till ett aktivt liv, säger Pino Roscigno ansvarig för Commercial & Brand på Stadium.
I Stadium Winter Session Powered by Peak Performance, som ledes av skidentusiasten Michaela Fröstad, fick tittaren bland annat följa med när elitåkarna Carl Regnér och Kajsa Larsson byggde sin drömline i Henrik Windstedts egna backe på sin bakgård. Och stjärnkocken Niklas Ekstedt bjöd på tips, recept och inspiration för hur man kan ta sin matlagning ut i naturen tillsammans med familjen. Dessutom fick man ta del av träningstips, erbjudanden och en tjuvtitt på Peak Performance senaste kollektion.
Siffrorna och responsen från publiken visar att inspirationskvällen träffade mitt i prick. Det var starka siffror för livesändningen samt ett högt engagemang under och efter sändningen i Stadiums sociala medier.
Stadium Winter Session är facit för att ha kul på jobbet. Ett väldigt roligt projekt att genomföra tillsammans Stadium, Peak Performance och alla de som medverkat framför och bakom kameran. Jag tycker också att programmet visar styrkan med content marketing. Hur man kan fläta ihop inspiration, information och instruktion på ett fördjupande och lättillgängligt sätt. Emotionellt och kunskapsbärande i en perfekt mix, säger Daniel Roos Account Director på Glory Days.
Arbetsgrupp för Stadium Winter Session
Stadium
Robin Liljestrand, Brand Engagement Manager
Jenny Balin, Social Media Manager
Peak Performance
Nils Svensson, Account Marketing Manager
Niklas Lundgren, Sports Marketing Coordinator
Glory Days
Daniel Roos, Account Director
Anders Neck, Project Manager
Andreas Paulsen, Head of Video Production
Philip Lager, Photografer
Johannes Stenson, Motion Editor
Christofer Högberg, Motion Editor
Mimmi Bladini, Digital Editor
Isak Wilkens, Creative Director
Marcela Elofsson, Digital Content Designer
Skriv en kommentar