Snabb omställning gav ny försäljningskanal

Efter en tuff vår i coronans tecken gjorde Pondus, Home of Brands, en snabb omställning och lanserade sin första e-handel lagom till julhandeln satte fart. 

Sedan 1993 har Pondus, Home of Brands, levererat märkeskläder och accessoarer till modemedvetna kunder längs västkusten. Med nischade lägen i köpcentrum som främsta usp, drabbades de hårt under våren när covid-19 lamslog världen. 

Vi har alltid varit fokuserade på de fysiska butikerna och älskar den personliga servicen, men när Covid-19 kom var det läge att bli kreativa och tänka framåt, digitaliseringen var ett givet steg säger Ellinor Almér, försäljningschef på Pondus.

Det fanns inget att vänta på, den sedan länge planerade e-handeln behövde sättas upp och det gärna redan igår. 

Ett intensivt arbete startade där Glory Days satte design och applicerade manér och Pondus adderade produkter och prissättning. 

Vårt samarbete med Pondus sträcker sig en lång tid tillbaka och är i ständig utveckling. För oss var det en självklarhet att lägga i en extra växel för att hjälpa dem att lansera en ny försäljningskanal när de behövde det som mest, säger Goldie Lind, projektledare. 

En del av utmaningen låg i att kunderna skulle känna igen sig och uppleva ”Pondus-andan” samtidigt som sidan skulle kännas modern och fräsch. I samband med att vi bytte plattform ville vi ta tillfället i akt och anpassa innehållet till dess nya användningsområde. Detta genom att finkamma det befintliga innehållet–att blanda hårda med mjuka värden. Att försäljning och erbjudande gifter sig med det ett mer inspirerande innehåll på ett naturligt sätt, till exempel. I samma skede såg vi även över användarvänligheten då en nätbutik inte bara ska vara en tjänst utan även en positiv upplevelse. Hur kan vi göra det så smidigt som möjligt för kunden att hitta det de söker? Vad vill Pondus kunder inspireras utav och hur skapar vi en navigering som inte känns forcerad? Var några av våra frågeställningar och värdegrunder som vi arbetade efter.

Vi ville att den nya sajten skulle uppfattas lika självklar som beslutet i sig. Tankar om ett skifte till webbshop för Pondus har länge legat och marinerat i huvudet på mig så det var verkligen ett roligt och kreativt projekt som väcktes till liv här, säger Linda Palinkas, Art Director. 

Mottagandet var över förväntan och utvecklingen av sidan fortsätter med nya funktioner och lösningar för att kunderna ska få en så smidig shoppingupplevelse som möjligt. 

Besök Pondus webbplats.

Skriv en kommentar

Din e-post kommer inte bli publicerad.