Stadium och Glory Days inleder ett samarbete gällande content marketing. Uppdraget omfattar kreativ och strategisk innehållsproduktion för Stadiums marknader i Sverige och Finland.
Det var under våren som Stadium gick ut i en upphandling av en ny content marketing-byrå. Och innan sommaren landade valet på Glory Days. Samarbetet inleds den 1 september.
– Vi är väldigt glada och förväntansfulla på det här samarbetet. Den erfarenhet och kompetens Glory Days besitter kommer hjälpa oss i vår resa att ta vårt digitala innehåll till nya nivåer. Tillsammans ska vi fortsätta leda branschen med både innovativt och inspirerande innehåll till våra kunder, säger Robin Liljestrand, Content Manager på Stadium.
Glory Days kommer att ta fram innehåll för Stadiums digitala kanaler – sajt och sociala medier. Contentbyrån kommer även att ta fram lösningar för livesända event, som under våren blivit en central del i Stadiums kommunikation för att inspirera sina kunder.
– Stadium är en drömkund. Att få vara med att utveckla Stadiums innehåll för att inspirera och informera sina kunder är en utmaning som vi ser fram emot mycket. Vi vill dra igång direkt, säger Daniel Roos Account Director på Glory Days.