Nu stärker vi båda våra kontor med totalt tre nya talanger – en produkionsledare, en digital redaktör och en projektledare. Ta del av vad våra nya kollegor tänker om välplanerad content, kommunikation som är enkel men samtidigt sticker ut samt genomtänkta strategier.
Goldie Lind, Projektledare
Goldie Lind kommer senast från eventbranschen, men är i grunden utbildad journalist och älskar därför ord och briljanta texter. Hon har ett lösningsorienterat fokus där struktur, teamwork och deadlines är högsta prioritet.
– Jag har alltid drivits av kommunikation och skrivande och insåg snabbt att jag ville arbeta med dessa komponenter, dock inte inom traditionell journalistik. En effektiv kommunikation är enligt mig stilistiskt korrekt och målgruppsanpassad vad det gäller både text och bild/rörligt. Med en väl genomtänkt strategi så öppnar sig ofta nya möjligheter där man kan hitta en framgångsfaktor för att ta sig igenom bruset. Ett ledord är som så ofta att kvalité alltid lyser igenom. Rörligt har “trendat” ett tag nu, men det känns som om det fortfarande finns en stor efterfrågan på det i olika former.
Therese Nilsson, Produktionsledare
Therese har en bakgrund som grafisk designer och produktionsledare, både på byråsidan och beställarsidan. Genom sin förmåga att både se helhet och detaljer kommer hon säkerställa att våra kunder alltid får kvalitativt innehåll.
– Något jag är väldigt bra på är att se helheten i innehåll, men även att gå in på detaljnivå och se till att det är kvalitet i allting vi gör. Med min grafiska bakgrund tror jag att jag har en fördel, jag kan se det visuella och har en annan typ av förståelse som kommer att hjälpa teamet att leverera bra innehåll. Det är viktigt att tänka på vad målgruppen vill ha och i vilka kanaler de finns. Att se till att det finns en kontinuitet och se till att hålla igång kommunikationen.
Mimmi Bladini, Digital redaktör
Mimmi kommer senast från Collector Bank och har tidigare jobbat Change The Agency. Som digital redaktör på Glory Days får hon kombinera sina två favoritroller – projektledning och innehållsskapare.
– Förhoppningsvis kommer jag hjälpa våra kunder att vara kreativa och hitta på nya roliga idéer, men också leverera bra innehåll i form av bra och engagerande copy. Jag tror kommunikation är som bäst när det är enkelt men ändå skruvat. Man ska kunna förstå budskapet direkt. Bra kommunikation är när man får en “aha”-upplevelse.
Välkomna säger vi till Goldie, Therese och Mimmi!