Medarbetare Glory Days

Med nya kunder kommer nya kollegor!

Under 2022 hade vi glädjen att välkomna flera nya kunder till Glory Days, vilket ledde till att vår personalstyrka också växte rejält under året. Säg hej till våra nya stjärnor i Stockholm, Göteborg och Jönköping som kommer stötta både nya och gamla kunder, framför allt i uppdrag för social media och growth.

Viktor Johansson, Growth Manager

Du har precis börjat hos oss som Growth Manager. Berätta, vad kommer du pyssla med om dagarna?
– Jag kommer jobba med att utveckla våra kunders annonsering digitalt. Det kan innebära alltifrån att sätta strategier till att sätta upp annonser och optimera i annonskontona.

Vad är viktigast för att lyckas i din roll?
– Viktigast är att vara nyfiken, strukturerad och att hela tiden utmana sig själv. Det händer så mycket inom mitt område så det gäller att vara på tårna, våga testa nya saker och ha koll på alla bollar man kastar upp i luften.

Hur ser det perfekta uppdraget ut?
– Jag gillar att utmanas av företag som kanske inte kommit så långt i sin digitala närvaro och annonsering. Att få ta lead på deras väg framåt för att få till en tydlig digital målsättning. Att sen koppla på annonsering och se det hela växa fram ger mig alltid en skön känsla.

 

Britt Birgersson, Content Manager

Du har jobbat på Glory Days i lite mer än ett halvår nu. Vilket var ditt första intryck av oss?
– Att det är en kompetent och jordnära byrå med härlig gemenskap.

Hur tror du att sociala medier kommer utvecklas under 2023?
– Jag tror det kommer att vara ett fortsatt starkt fokus på rörligt material. Jag tror också att AI-genererat content kommer att prioriteras ännu mer (på gott och ont!).

Har du någon höjdpunkt från 2022?
– Höjdpunkten är nog allt som Mustiga Mauri producerat.

Vad kan varumärken bli bättre på?
– Sett till hur snabbt det kan gå för ett företag att tappa kunders förtroende när samarbeten med influencers eller andra typer av ambassadörer går fel, så tror jag att fler varumärken kommer tänka sig för ett extra varv innan de inleder ett nytt samarbete. Viktigt att inte bara stirra sig blind på vilka siffror en influencer kan generera utan också se till personens värderingar.

Vilka varumärken inspirerar dig?
– Lidl! Jag är, som mina kollegor vet, svag för ordvitsar och ordlekar, och tycker verkligen Lidl är duktiga på att snabbt fånga upp händelser i omvärlden som de nyttjar för sitt content. Det blir hög igenkänning och genererar ”buzz”, vilket både är smart och positivt för varumärkesbyggandet!

 

Frida Setterberg, Art Director

När har du som roligast på jobbet?
– När jag tillsammans med grymma kollegor får ta ett helhetsgrepp om ett projekt. Det är alltid kul när man får tänka stort och pussla ihop flera kommunikationsbitar i stället för separata småleveranser här och var. Och att då ha stort förtroende från kund är grädden på moset!

Vad var det som lockade dig till ad-yrket?
– Det jag gillar mest med AD-yrket är variationen! Ena veckan jobbar jag mycket praktiskt med till exempel plåtningar eller filmproduktioner med allt vad det innebär i form av planering, storyboards, bildval och redigering. Andra veckor sitter jag bara framför skärmen och fördjupar mig i rent grafiska projekt. Det finns så mycket olika verktyg, program och kanaler att jobba med som ständigt utvecklas – det är så spännande!

Vad har inspirerat dig under året?
– Konstutställningar, museer, restauranger, barer, mode, mina vänner. I somras var jag i Köpenhamn och där tycker jag alltid man hittar inspiration när det kommer till färg och form. Om jag ser någon bära kläder i en härlig färgkombination är det inte ovanligt att jag tar en liten smygbild för att använda som inspiration i något projekt framöver. När man inte fysiskt kan ta sig någonstans så finns ju alltid sociala medier.

Sist men inte minst, vilket är det perfekta typsnittet?
– Helvetica!

 

Anna Thelning, Account Director 

Vad tycker du är viktigt för att skapa en bra kundrelation?
– En bra kundrelation bygger på förtroende och tillit, något som förtjänas över tid. Att vi som byrå är en proffsig partner som är lyhörd för kundens behov, levererar det vi lovar, är proaktiva och hela tiden ifrågasätter och utvärderar det vi gör.

Bästa minnet från 2022?
– Sommarens roadtrip till Spanien som innehöll allt från camping i tält hos cirkuskollektiv i Frankrike till inkvartering i eget hus med pool som vi delade med fina vänner. Älskade mixen mellan lyx och enkelhet.

Vad ser du fram emot 2023?
– Att få lära känna mina roliga kunder ännu bättre och leka med alla spännande AI-verktyg som lanseras på löpande band just nu.

 

Erika Glory DaysErika Niegemann, copywriter och content designer

Du är ju lite av en allkonstnär. Som copywriter och digital content designer leker du med både ord och bild i alla dess former. Vad är roligast med ditt jobb tycker du?
– Haha ja, och det känns verkligen lyxigt att få göra både och. Jag tycker att variation är väldigt roligt och det driver kreativiteten hos mig. Att få pendla mellan allt från knasiga julrim och seriösa artiklar, till filmanimation och klassisk layoutdesign – ibland under en och samma dag – det är det roligaste med mitt jobb.

Vad ser du fram emot 2023?
– Jag ser fram emot att ta mig an alla nya utmaningar som Glory Days har att erbjuda och lära känna alla nya kunder. Privat ser jag väldigt mycket fram emot att få planera bröllop och gifta mig med min fantastiska sambo i augusti!

Stad eller land?
– Jag är landet-tjej och tycker att jag i och med det får det bästa av två världar: att få jobba mitt i stan och kunna ha koll på allt nytt som händer, och sen åka hem till lugnet och naturen. Jag tycker att det är jättemysigt med djur och har själv fyra katter.

Vill du också jobba med oss? Kul! Håll utkik efter lediga tjänster på karriärsidan.

Skriv en kommentar

Din e-post kommer inte bli publicerad.