Medarbetare-Glory-Days

Lär känna Glory Days 7 senaste tillskott!

Tiden går fort när man har roligt! Förutom att vi börjat jobba med flera nya spännande kunder, har vi också haft nöjet att välkomna ett gäng nya medarbetare till Glory Days de senaste månaderna. Vi tog tillfället i akt att prata lite med alla och låta dem berätta om sig själva och sina roller.

Emelie Johansson – Production Manager 

Hur kommer det sig att du sökte jobb hos Glory Days?
– Jag letade efter nya utmaningar och ville få möjlighet att arbeta mer brett – både när det gäller kunder och arbetsuppgifter. Glory Days kändes som en byrå där jag kunde få en spännande variation och utvecklas. Sen är det ju också ett väldigt trevligt gäng som arbetar här!

Vad är det roligaste med din roll?
– Förutom variationen tycker jag också att det är roligt att få arbeta så nära kunderna, och att jag får en inblick i så många intressanta företag.

Vi har ju som du märkt ett par traditioner på kontoret, har du hunnit få någon favorit?
– Jag gillar fikaträffarna – både de digitala och de på kontoret.

 

Isak Sjöström – Motion Editor

Hur kom du på att du ville jobba som motion editor?
– Jag har alltid varit en kreativ person, och intresset för foto och film fick jag tidigt. Jag har hela mitt liv stått nära min morbror som jobbat inom reklambranschen, och han har alltid varit en stor inspiration för mig.

Hur ser en vanlig dag på jobbet ut för dig?
– De dagar jag är ute hos kunder och spelar in ser alltid olika ut. Men en vanlig dag på kontoret börjar oftast med en kopp kaffe, filmredigering framför datorn, och ett par produktionsmöten däremellan.

Vad är du mest nyfiken på inom branschen i år?
– Det ska bli intressant att se hur reklam och annonsering kommer att fortsätta utvecklas på olika sociala medier och webbplatser.

Har du någon dold talang?
– Det är nog mer av en dold hobby, men jag har ett väldigt stort intresse för design och inredning!

 

Emmy Hedman – Content Writer 

Hur ser en vanlig dag ut för dig?
– Ingen dag är den andra lik! En vanlig dag kan börja med att jag skriver copy till ett SoMe inlägg, för att sedan skicka iväg ett nyhetsbrev eller skriva reportage för ett magasin. Utöver skrivandet går mycket tid åt till research.

Vilka tidigare erfarenheter har du nytta av i ditt arbete?
– Dels min utbildning i retorik och media och kommunikation, dels mitt intresse och mina kunskaper inom språk och skrivande. Jag har även erfarenhet från servicebranschen där relationsskapande är A och O, och det har jag dragit fördelar av i rollen som jag har nu.

Vilka utmaningar möter du i ditt jobb?
– Den största, men samtidigt roligaste, utmaningen är att få till den där pricksäkra texten. Det måste vara intressant och relevant för kunden, samtidigt som man gärna vill leverera något som visar att man tänkt utanför boxen.

 

Karin Nordström – Art Director 

Vad var det som lockade dig att arbeta på en byrå?
– Jag har tidigare arbetat på byrå och nu senast inhouse, men kände att jag ville tillbaka till byråvärlden.
Det som lockade var att få möjligheten att arbeta med olika kunder och få en större variation i projekten. I och med att det finns så många olika kompetenser under ett och samma tak här, så finns det väldigt få begränsningar för vad man kan skapa och lära sig.

Vad för typ av kund hade varit en drömkund för dig?
– Det hade varit en kund som vågar vara lite galen och som är orädd. Någon som vågar testa nytt och ta ut svängarna lite. Det hade även varit kul att få arbeta med en organisation där man kan bidra med något bra i dubbel bemärkelse.

 

Viktor Rödlix – Motion Editor

Du har hunnit vara här ett tag redan, hur har din tid på Glory Days varit hittills?
– Den har varit bra! Det är ett väldigt gött gäng som jobbar här, och jag upplevde att det gick snabbt att komma in i gruppen. Uppdragen som jag har haft möjlighet att arbeta med hittills har varit både spännande och varierade. Det har varit kul att få en inblick i så många olika branscher.

Hur kom du på att du ville jobba som motion editor?
– Jag har alltid vetat att jag vill jobba med något kreativt. När jag var yngre tyckte jag om att fota, och tänkte alltid att jag skulle bli fotograf när jag blev stor. Med tiden utvecklades fotointresset till film, och när jag sedan började studera digitala medier på högskola märkte jag att jag var ganska duktig på det.

Var hittar du inspiration?
– I det mesta – allt från filmer, innehåll i sociala medier till en fin tavla. Jag tycker att det är viktigt att hålla lite koll på trender också, men att man för den sakens skull inte låter sig påverkas alltför mycket, utan att man vågar gå lite andra vägar och tänka nytt.

 

Vera Schultz – Copywriter

Vad är det roligaste med din roll?
– Helt klart variationen. En dag spånar jag på idéer till en reklamfilm eller skriver texter till en ny hemsida. Nästa dag planerar jag för en kunds inlägg på sociala medier eller tar fram manus för en voice over.

Dina bästa tips för skrivkramp?
– Antingen lämnar jag projektet helt och gör något annat en stund, kanske tar en kopp te, en promenad eller så sätter jag mig med ett annat projekt. Ibland ställer jag in en timer på ett par minuter och skriver så mycket jag kan utan att tänka på hur det låter eller ser ut. Jag tycker också att det kan hjälpa att surfa runt lite och leta efter inspiration – vad har andra skrivit om samma ämne? På vilka andra sätt skulle man kunna formulera sig?

Kan du dela med dig av något boktips?
– Några som jag läst ganska nyligen och gillade är Aprilhäxan, I en skog av sumak, och Amerikansk jord.

Tina Malmqvist – Production Manager

Berätta lite om vad du gör på Glory Days!
– Jag är production manager och jobbar nära våra kunder och tätt med våra kreatörer för att säkerställa att alla våra projekt går enligt plan. En stor del av det dagliga arbetet handlar om att planera inför produktioner, se till att tidsplaner efterföljs och att arbetsfördelningen för alla som är involverade i projekten är jämn.

Vilka tidigare erfarenheter har du nytta av i din nuvarande arbetsroll?
– Jag har en bred och lång erfarenhet av att jobba inhouse på marknadsavdelningar, vilket gett mig både inblick i hela produktionsledet och förmåga att se projekt från kundens perspektiv eftersom jag suttit på kundsidan i 15 år.

Vad ser du fram emot under 2022?
– Jag ser fram emot att börja plantera i mitt växthus och trädgård, och såklart att ta fram grymt content till våra kunder!

 

Vill du också jobba med oss? Kul! Kolla in och läs mer om våra lediga tjänster på karriärsidan.

Skriv en kommentar

Din e-post kommer inte bli publicerad.