Skip to main content

Vi är nominerade i Swedish Content Awards! I årets upplaga av tävlingen, som belönar de bästa produktionerna inom content marketing, är vi nominerade i fem olika kategorier.

The Barn – Branschkategorin Resor & Nöjen

Hamburgerrestaurangen The Barn har vi som bekant skapat content för i många år. Ett uppdrag där vi gör mycket av varje och alltid kopplat till en tydlig story och strategi. The Barn har vågat lägga i princip allt krut på content marketing, vilket gett goda resultat både när det kommer till relationen med målgruppen, försäljning och starkare varumärke.

Axelent – Branschkategorin Industri & Energi

I branschkategorin för industri- och energibolag är vi nominerade för vårt globala arbete med Axelent. Utgångspunkten har varit Axelents egna kanaler där det har publicerats innehåll kring ämnet säkerhet. Innehållet har spänt över alla steg på kundresan, från intresseväckande och varumärkesbyggande budskap till innehåll som berättar om specifika produkter.

Scorett – Årets Video B2C

Som en del i Scoretts content markering skapade vi en minidokumentär i tre delar om artisten Sabina Ddumba, där syftet var att öka varumärkeskännedom för Scorett och öka försäljningen av skor. Detta genom att låta målgruppen komma unders skinnet på människan, snarare än artisten Sabina.

Stayhard Magazine – Årets kundtidning B2C

På uppdrag av Stayhard har vi skapat ett fysiskt livsstilsmagasin som går ut till deras kunder. Genom inspirerande innehåll, anpassat efter målgruppens intressen och tydliga call-to-actions, får läsaren en tydligare bild av Stayhards värderingar och utbud, samtidigt som de lockas vidare till webshop och inspirationssajt.

Axelent – Sociala medier

Vårt arbete med Axelent har även nominerats i kategorin där marknadsföringsinsatser, med sociala medier som huvudkanal, belönas.

Leave a Reply