Två viktiga nomineringar i Swedish Content Awards

Nomineringarna till årets Swedish Content Awards är här! Vi är mycket glada över att två av våra kunder är nominerade, extra stolta är vi över att det är två viktiga uppdrag som uppmärksammas. Tack till modiga kunder, kollegor och partners!

Hyrflickvän.se – Child10

På uppdrag av Child10 skapade vi den fejkade sugardatingsidan hyrflickvän.se. Under bara en helg var det 808 män som registrerade sig för att hyra en ”sugarbabe” på sidan. Vad de inte visste var att sajten i själva verket var en kampanj mot sexköp. Kampanjen är nominerad i kategorin Ideell verksamhet & intresseorganisationer. Läs mer om kampanjen här.

Hylla en kollega – AJ Produkter

I kategorin Sociala medier är vi nominerade för kampanjen Hylla en kollega. Våra vänner på AJ Produkter ville göra en kampanj som motpol till köphetsen på Black Friday. De ville, istället för att uppmana till konsumtion, tänka långsiktigt och fokusera på mjuka värden så som medkänsla och omtanke – något som är extra viktigt i en tid som denna. Läs mer om kampanjen här.

Nu håller vi tummarna så knogarna vitnar!

Skriv en kommentar

Din e-post kommer inte bli publicerad.