Annonsering

Annonsering på Facebook – dags att satsa

Facebook rapporterar att användandet av det sociala mediet har gått upp i och med den pågående krisen. Personer är dessutom online oftare och under längre perioder. Men trots att fler spenderar mer tid på Facebook har många företag behövt sätta stopp för sin annonsering på grund av den nuvarande ekonomiska utmaningen.

För den som har möjlighet är detta dock ett ypperligt tillfälle att satsa på paid social. I samband med att konkurrensen i den digitala auktionen har gått spikrakt ner sedan februari, så har priserna på att annonsera också följt efter. Denna kombination tillsammans med att så många personer är online och interagerar med content säger sig självt – eller hur? Ur ett branding-perspektiv är detta ett jättebra tillfälle att få ut sitt varumärke och köpa exponering till en mindre peng.

På Glory Days har vi sett att kampanjer med målgrupper som tidigare haft en CPM (kostnad per tusen visningar) på 40 kronor nu har gått ner till 11 kronor. Oavsett om du har en liten eller stor annonsbudget att spendera så kommer den just nu nå längre. 

Hör gärna av dig till oss om du vill prata mer om hur vi kan få ditt varumärke eller dina produkter att synas genom annonsering!

Skriv en kommentar

Din e-post kommer inte bli publicerad.