Möt våra nya kollegor!

[:sv]Vi växer så det knakar och har med det fått äran att lära känna tre nya förmågor. Låt oss presentera Linda Palinkas, Hannah Johansson och Therese Karlsson.

Linda Palinkas – Art Director

I rollen som Art Director på Göteborgskontoret kommer Linda hjälpa våra kunder med all typ av visuell kommunikation, både digitalt och inom print. Hennes yrkesresa började på andra sidan jordklotet, närmare bestämt Australien, där hon bland annat studerade Graphic Design and Visual Communication, Art Director och Copywriter. Linda kommer senast från en roll som grafisk formgivare på ICA:s huvudkontor men har även jobbat som frilansdesigner både hemma i Sverige och i Australien.

Att jag arbetat både internationellt och gentemot olika yrkesgrupper har gjort att jag träffat en himla massa människor på vägen, vilket även har gett mig en förståelse för entreprenörskap. Dessa två egenskaper tillsammans bidrar till att jag kan designa utefter tycke och smak, men med kundens personlighet i fokus, säger Linda.

Vilka trender inom grafisk design tror du kommer bli stora 2019?
Det är en otroligt dynamisk bransch men rent spontant skulle jag säga autenticitet. Med det menat; mindre skarpa färger och mer jordnära toner. Typsnitt som gör sitt jobb och en tydlig copy.

Vad är viktigt att tänka på inom grafisk design?
En vanlig fallgrop är att man vill säga för mycket. Jag förstår verkligen när man vill visa upp ALLT en produkt eller tjänst erbjuder, men numera handlar det inte bara om att snabbt fånga in kunden, utan även att veta vad de vill ha för information. Det är också viktigt att tänka långsiktigt. En supertrendig logga nu kan kännas omodern på sikt.

Hannah Johansson – Social Media Manager 

Ny på Göteborgskontoret är också Hannah Johansson som går in i rollen som Social Media Manager. Även Hannah har erfarenhet av den internationella arbetsmarknaden. Efter uppväxten i Karlstad gick flyttlasset till Europas IT-huvudstad Dublin där hon tillbringade nästan nio år.

Jag pluggade Business Management och fick senare ett jobb på Google inom Data och Analys, men efter ett tag insåg jag att jag ville jobba mer kreativt. Eftersom jag var intresserad av marknadsföring gick jag över till Facebook där jag hjälpte svenska företagare att lyckas med sin annonsering på Facebook och Instagram, säger Hannah.

Vad gör en Social Media Manager?
Det är olika från bolag till bolag, men i min roll på Glory Days jobbar jag med allt inom sociala medier. Det inkluderar strategier, kampanjuppsättningar, estimat, spårning och målgruppsuppsättningar. Jag hjälper helt enkelt våra kunder att uppnå sina mål med annonsering. Mitt största fokus ligger därmed på Paid Social, men jag jobbar också med det organiska arbetet. 

Hur uppnår man sina sociala medier-mål?
Med bra content och optimering under kampanjens gång. Bra innehåll är hjärtat i all annonsering och optimering är otroligt viktigt för att man ska nå sina mål. Det gäller att hålla koll på målgruppen och anpassa kommunikationen och innehållet efter dem. Varje kanal har egna syften så det är viktigt att anpassa alla inlägg efter plattform och se till att det visuella ser bra ut.

Therese Karlsson – Digital Performance Manager

Therese Karlsson är Stockholmskontorets allra senaste tillskott. Som utbildad webbanalytiker med bakgrund inom IT-branschen har hon en unik kompetens som våra kunder kommer ha stor nytta av.

Det var mitt intresse för data och analys som förde mig till utbildningen Webbanalytiker. Jag är en positiv och envis person som gärna inte sitter still allt för länge, så att arbeta på en byrå passar mig utmärkt då det hela tiden händer saker, säger Therese.

Vad gör en Digital Performance Manager?
Min roll handlar om att förstå företag och beteendet hos besökare i olika digitala kanaler. Med denna kunskap som grund hjälper jag våra kunder att distribuera och marknadsföra sitt innehåll i rätt kanaler. Det handlar även om att följa upp, analysera och optimera kundresan och resultatet av det vi producerar åt kunderna.

Vad kommer du att hjälpa våra kunder med?
Jag kommer hjälpa våra kunder att förstå vilka kunder de har och i vilka kanaler de bör distribuera sitt innehåll för att de ska nå nya kunder och behålla sina befintliga. Jag visar både vad och hur de kan göra.

Varför är det viktigt med webbanalys?
Eftersom samhället blir allt mer digitalt är det viktigt att förstå vilka dina potentiella kunder är och hur du kan nå fram till dem. Det är viktigt att förstå vad som fungerar och vad som inte fungerar inom marknadsföring. Det handlar om att nå relevanta kunder på rätt plats och därför ger webbanalys oss ett viktigt beslutsunderlag. När man sitter med data gäller det att alltid vara kritisk och kolla en extra gång, allt är inte guld som glimmar!

Vill du också bli en del av Glory Days? Just nu söker vi en videoproducent till Göteborgskontoret. Välkommen att söka här![:]

Skriv en kommentar

Din e-post kommer inte bli publicerad.