Oaxen Krog & Slip

Ny webbplats för Oaxen Krog & Slip

[:sv]I dag lanseras en ny webbplats för tvåstjärniga Michelin-krogen, Oaxen Krog & Slip. Contentbyrån Glory Days står bakom den nya designen som ska ge besökaren en känsla av att vara på plats.

I slutet av förra året inledde Oaxen Krog & Slip ett samarbete med Glory Days för att satsa på content marketing. Samarbetet inleddes med att producera tidningen Oaxenbladet som gavs ut tidigare i år, efter det fick Glory Days även uppdraget att göra om krogens webbplats. Syftet var att tydligt dela in de olika restaurangenheterna; tvåstjärniga Oaxen Krog och Bistro Slip, samt även presentera det anrika hotellet Prince Van Orangién och Oaxens klubbrum.

– Vi ville att den nya sidan dels skulle hjälpa besökarna att hitta rätt men även inspirera och skapa en känsla av att befinna sig på plats. Det var viktigt för oss att sidan skulle kännas tilltalande och att den i framtiden skulle kunna växa och leva vidare, säger Isak Wilkens, digital projektledare på Glory Days.

Vad var syftet och målet med att bygga den nya sidan?
– Syftet med den nya sidan var att tydliggöra och presentera våra olika enheter. Vi har med tiden upptäckt vilka behov hemsidan behöver fylla. Istället för att bygga på och hitta provisoriska lösningar så var det dags att göra om och göra rätt. Vi kände också att vi ville snygga till helheten – Oaxen 2.0 helt enkelt, säger Martina Cissig, Oaxen Krog & Slip.

Varför valde ni Glory Days?
– Under tidigare projekt med vår tidning, Oaxenbladet, hade vi ett gott samarbete och vi tycker att de förstår oss och vår produkt, säger Martina. 

Besök nya Oaxen.com

För mer information:
Glory Days Media
Oscar Johansson
Tel: 0702-02 36 67
E-post: oscar@glorydays.se

Oaxen Krog & Slip
Martina Cissig
Tel: 08-551 531 05
E-post: martina@oaxen.com[:en]I dag lanseras en ny webbsida för tvåstjärniga Michelin-krogen, Oaxen Krog & Slip. Contentbyrån Glory Days står bakom den nya designen som ska ge besökaren en känsla av att vara på plats.

I slutet av förra året inledde Oaxen Krog & Slip ett samarbete med Glory Days för att satsa på content marketing. Samarbetet inleddes med att producera tidningen Oaxenbladet som gavs ut tidigare i år, efter det fick Glory Days även uppdraget att göra om krogens webbsida. Syftet var att tydligt dela in de olika restaurangenheterna; tvåstjärniga Oaxen Krog och Bistro Slip, samt även presentera det anrika hotellet Prince Van Orangién och Oaxens klubbrum.

– Vi ville att den nya sidan dels skulle hjälpa besökarna att hitta rätt men även inspirera och skapa en känsla av att befinna sig på plats. Det var viktigt för oss att sidan skulle kännas tilltalande och att den i framtiden skulle kunna växa och leva vidare, säger Isak Arvidsson, digital projektledare på Glory Days.

Vad var syftet och målet med att bygga den nya sidan?
– Syftet med den nya sidan var att tydliggöra och presentera våra olika enheter. Vi har med tiden upptäckt vilka behov hemsidan behöver fylla. Istället för att bygga på och hitta provisoriska lösningar så var det dags att göra om och göra rätt. Vi kände också att vi ville snygga till helheten – Oaxen 2.0 helt enkelt, säger Martina Cissig, Oaxen Krog & Slip.

Varför valde ni Glory Days?
– Under tidigare projekt med vår tidning, Oaxenbladet, hade vi ett gott samarbete och vi tycker att de förstår oss och vår produkt, säger Martina. 

Besök nya Oaxen.com

För mer information:
Glory Days Media
Oscar Johansson
Tel: 0702-02 36 67
E-post: oscar@glorydays.se

Oaxen Krog & Slip
Martina Cissig
Tel: 08-551 531 05
E-post: martina@oaxen.com[:]

Skriv en kommentar

Din e-post kommer inte bli publicerad.