Skip to main content

Besöksnäringens marknadsbolag i Blekinge, VisitBlekinge AB (svb), upphandlade under sommaren ny byrå för kommunikationstjänster och valet föll på Glory Days. Avtalet löper två år med option på ytterligare två år. 

Främsta uppgiften är att marknadsföra Blekinge mot potentiella besökare och turister inom en 20 mils radie kring länet. Utöver detta sker även aktiviteter på målmarknaderna Danmark, Tyskland, Polen och Holland.

Glory Days är en kommunikationsbyrå med huvudfokus på content marketing. Byrån har kontor
i Göteborg och Stockholm, och kunderna återfinns från Luleå i norr till, numera, Karlshamn i söder.

– Redan i pitchförfarandet kände vi att detta var ett uppdrag som passade oss väldigt bra. Dels med anledning att vi har en bred erfarenhet av destinationsmarknadsföring, men även för att arbetsgruppens kompetens och privata intressen matchade länets fokusområden när det kommer till turism- och besöksnäringen, säger projektledare tillika
Glory Days vd Oscar Johansson.

Visit Blekinges varumärkeslöfte mynnar ut i frasen ”Underbara vatten”, något man kommer att bygga vidare på i marknadsföringen gentemot besökare. Förutom en av landets vackraste och mest unika skärgårdar har landskapet även en mängd insjöar och ett laxfiske i absolut världsklass. Ett litet landskap med ett stort, rikt utbud.
Uppdraget sträcker sig från idé och konceptframtagning till produktion av innehåll och material för köpta och förtjänade kanaler. De egna kanalerna som uppdraget fokuserar kring är ett besöksmagasin, VisitBlekinge.se, sociala medier, närvaro på mässor, nyhetsbrev och webb. Tankar finns även att producera rörligt material för egna kanaler på sikt.

– Det känns inspirerande att få arbeta tillsammans med Glory Days. Vi är övertygande om att gänget på byrån kommer att leva upp till våra högt ställda förväntningar, säger Leif Wictorén tf vd på VisitBlekinge AB (svb).

– Att använda sig av content marketing för att marknadsföra turistdestinationer känns både naturligt och självklart. Innan du planerar din semester vill du ta reda på mer information om de olika resealternativen, vad som finns att göra, var du kan äta och var du ska bo. Detta görs bäst med inspirerande innehåll, vare sig det kommer till text, bild eller rörligt material, säger Oscar på Glory Days.

Leave a Reply