Värmland & Gotland gör upp om bästa ”Besöksguide/reseguide”
Våra första två nomineringar återfinns i kategorin ”Besöksguider/reseguider”, där två av sex finalister kommer från oss. Det ena är magasinet Värmland 2017, som vi producerat på uppdrag av Visit Värmland. Ett magasin som på ett positivt och inspirerande sätt ska profilera landskapet och locka till besök. Innehållsmässigt är det en mix av det traditionella och det nya Värmland – allt presenterat med en välbalanserad layout och tilltalande bilder och illustrationer.
Vår andra finalist i kategorin är Gotland 2017 – ett magasin som vi producerat sedan 2014 tillsammans med Destination Gotland. Här är målet att skapa en produkt som genom ett intressant innehåll och vackra bilder ska väcka en längtan till semesterparadiset Gotland. Båda produktionerna utgör viktiga komplement till uppdragsgivarnas digitala kanaler.
Lagerhaus kan bli bästa ”Inspirationssajt Individ”
Den tredje nomineringen är vårt arbete med Lagerhaus inspirationswebb i tävlingskategorin ”Inspirationssajter individ”. Här har vi sedan april 2016 producerat värdeskapande redaktionellt innehåll i form av text, bild och rörligt. Syftet är att inspirera målgruppen, öka produktkunskapen och trafiken till sajten samt stärka varumärket Lagerhaus.
Om någon av dessa tre har det som krävs för att knipa förstaplatserna ligger nu i jurygruppens händer. Vi håller alla tummar som går i väntan på resultatet.
Vill du se mer av vårt arbete med de tre produktionerna?
Inspireras av tips hos Lagerhaus.
[:]